تاثیر مثبت رسوایی بر سینما

وب هکس

این صفحه را به اشتراک بگذارید
سینما و بازیگران ایران
هنر نزد ایرانیان است و بس
سينماداران در گفت‌وگو با «باني فيلم» عنوان كردند:
تأثير مثبت گيشه «رسوايي» بر اقتصاد سينما
باني‌فيلم آنلاين: «رسوايي» ساخته مسعود ده‌نمكي در حالي 4 ميلياردي شد كه بيش از يك سال است جز چند نمونه انگشت‌شمار هيچ فيلمي نتوانسته به فروش قابل توجهي در گيشه دست پيدا كند.

 

«رسوايي» در تهران و شهرستان به فروش بالايي دست پيدا كرده و با اين روند به نظر مي‌رسد اين فيلم عنوان پر فروش‌ترين فيلم اكران 92 را نيز از آن خود كند.
فروش بالاي «رسوايي» بيش از هر چيز سينماداران را خشنود كرده است. سينماداراني كه خاطرات خوشي از اكران موفق سه گانه «اخراجي‌ها» داشتند و اين موفقيت با فيلم «رسوايي» نيز تداوم يافته است. ريزش نگران‌كننده مخاطبان باعث شده تا سينماداران بخش خصوصي براي ادامه فعاليت دچار مشكلات جدي شوند و اين موضوع بر اهميت گيشه پر رونق فيلم «رسوايي» مي‌افزايد. فروشي كه باعث شده تا بخشي از ضرر و زيان سينماداران بخش خصوصي جبران شود.
علي سرتيپي مدير بخش فيلميران اعلام كرده «رسوايي» از «اخراجي‌ها 3» نيز بيشتر خواهد فروخت و با توجه به اين كه اين فيلم پس از گذشت 42 روز از اكرانش در روزهاي تعطيل همچنان بالاي 60 ميليون تومان مي‌فروشد به نظر مي‌رسد كه «رسوايي» از پتانسيل عبور از مرز 5 ميليارد تومان فروش نيز برخوردار است. با تعدادي از سينماداران درباره تأثير مثبت گيشه «رسوايي» بر اقتصاد سينماي ايران گفت‌وگو كرده‌ايم.
 «رسوايي» پرفروش‌ترين فيلم امسال مي‌شود
رضا سعيدي‌پور گفت: «رسوايي» تا انتهاي زمان اكرانش بالاي 5 ميليارد و 500 هزارتومان خواهد فروخت.
مدير سينما آزادي در اين باره به «باني فيلم» گفت: با توجه به فيلم‌هايي كه در جشنواره سي‌و يكم اكران شد، بعيد مي‌دانم كه فيلمي تا انتهاي سال 92 روي پرده بيايد كه بتواند ركورد «رسوايي» را بشكند. ضمن اينكه «رسوايي» در بعضي از شهرستان‌ها تازه به اكران عمومي رسيده و از آنجا كه اين فيلم در شهرستان‌ها خوب مي‌فروشد، پيش‌بيني‌ام اين است كه حتماً «رسوايي» تا انتهاي زمان اكرانش بالاي 5 ميليارد و 500 هزار تومان را خواهد فروخت چون بعد از 10 هفته اين فيلم از سينماهاي تهران پايين كشيده مي‌شود. يعني در هفته اول خرداد ماه «رسوايي» به اجبار از سينماهاي تهران حذف مي‌شود، به اين دليل كه 10 هفته‌اش را پر مي‌كند، اما در شهرستان‌ها اين فروش مي‌تواند ادامه پيدا كند. دركل معتقدم «رسوايي» پرفروش‌ترين فيلم سال 92 خواهد بود.
هيچ فيلمي توانايي شكست ركورد «رسوايي» را ندارد
غلامرضا فرجي نيز گفت: اگر روند توليد امسال مشخص شود، مي‌توان پيش‌بيني كرد كه آيا «رسوايي» پر فروش‌ترين فيلم سال 92 خواهد بود يا خير.
مدير سينماهاي حوزه هنري ضمن بيان اين مطلب كه در حال حاضر نمي‌توان پيش‌بيني درستي راجع به پر فروش‌ترين فيلم سال 92 داشت، در گفت‌وگو با «باني فيلم» بيان داشت: اگر آثاري كه براي سال 92 اكران خواهند شد همين آثاري باشند كه در جشنواره سال گذشته ديديم كه بايد بگويم هيچ كدامشان توانايي شكست ركورد «رسوايي» را ندارند، اما به آثاري كه قرار است توليد شوند هم بايد توجه داشت. من نمي‌دانم در حال حاضر روند توليد به چه شكل است و چه مسيري را طي مي‌كند. اگر روند توليدات امسال مشخص شود، مي‌توان پيش‌بيني كرد كه آيا «رسوايي» پر فروش‌ترين فيلم سال 92 خواهد بود يا خير. به عبارت ديگر در توليدات سال 92 كه درخواست اكران مي‌دهند مشخص مي‌شود كه آيا موفقيت «رسوايي» را فيلم ديگري تكرار مي‌كند!
آرزوي هر سينماداري رونق گيشه است
محمد پورمروت گفت: اميدوارم نه تنها «رسوايي» بلكه تمام فيلم‌ها فروش خوبي داشته باشند و به اين وسيله به قول معروف پاي مردم به سينماها باز شود.
مدير سينما ميلاد در گفت‌وگو با «باني فيلم» بيان داشت: به اعتقاد من فروش 4 ميلياردي فيلم «رسوايي» در تهران و برخي از شهرستان‌ها كمي غلو شده و اغراق‌آميز است. نمي‌دانم چطور و به چه صورت اين اعداد و ارقام اعلام مي‌شود! سال‌ها پيش يكي از دوستان اين اعلام فروش اغراق‌آميز را باب كرد و من واقعاً نمي‌دانم اين كار چه نفعي دارد! چون تا وقتي مكاني به نام دارايي وجود دارد و اين فروش‌هاي ميلياردي را مي‌بيند مسلماً از آن طرف به ما فشار وارد مي‌كند و اصلاً توجه به اين مسئله نمي‌كند كه در مقابل يك يا بالفرض 10 فيلم پرفروش، 50 فيلم ضعيف و كم فروش هم داريم كه سينماها را نابود مي‌كند. به عنوان مثال همين فيلم «برف روي كاج‌ها» كه بالاخره با كشمكش‌هاي فراوان به اكران عمومي رسيد مگر در چند سالن اكران شده؟! يا در همان تعداد سالني هم كه به اكران رسيده چقدر تبليغات داشته يا اصلاً مردم چقدر (به خصوص در شهرستان‌ها) به ديدن اين ژانر فيلم كه سياه و سفيد هم است علاقه نشان مي‌دهند؟!
فروش‌ها مشخص است و اگر از دوستان سينمادار بپرسيد و يك جمع سرانگشتي بزنيد قطعاً مشخص مي‌شود كه تا به حال «رسوايي» يا هر فيلم ديگري چقدر فروخته است.
وي در ادامه افزود: البته اميدوارم نه تنها «رسوايي» بلكه تمام فيلم‌ها فروش خوبي داشته باشند و به اين وسيله به قول معروف پاي مردم به سينماها باز شود تا هم سينماها رونق بگيرند و هم صنعت سينما روز به روز رشد يابد، اما حرف من مطلب ديگري است.
پورمروت خاطرنشان ساخت: معتقدم سال بدي را به لحاظ فروش فيلم‌ها در گيشه پيش رو خواهيم داشت. فيلم‌هاي جشنواره سال گذشته فيلم‌هاي چندان با كيفيتي نبودند كه بتوانند امسال سالن‌ها را پرمخاطب كنند. ضمن اينكه انتخابات رياست جمهوري هم در پيش داريم و دركل پيش‌بيني مثبتي در خصوص سينما در سال جاري ندارم. متأسفانه در حال حاضر خيلي از سينماداران تصميم به بستن سينماهايشان دارند. من به عنوان مدير سينما ميلاد كه جزو سينماهاي پرفروش هم است بايد بگويم كه همين سينماي ما در اسفند ماه سال گذشته 3 ميليون و خورده‌اي و فرودين امسال 1 ميليون و 400 تومان ضرر داشته و قطعاً به اين ترتيب نمي‌توان ادامه داد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط کاربر
آخرین مطالب